dimarts, 3 de novembre del 2015

Avui a classe...

3-11-15                                                     Núria Armengol


Avui a classe d'Astronomia em parlat sobre moltes coses:
-Primer em parlat sobre les cordenades celestes, i sobre els hemisferis Sud i Nord.
-Desprès em comensat a paralt de les supernoves, hi he après que aquestes quant moren es fan molt grans i formen una explosio, que em sort es podra veure desde la Terra. I també que el nostre Sol aixó li passara d'aquí 500.000.000.000
-Em parlat sobre el cometa Halley, i que passara el 2061.
-També em parlat dels nostres signes sodiacals, i que per exemple, en el cas que estiguem a finals d'abril, que el sign es el taure, aquest queda amagat radera el Sol.
-Em après que la declinació és la distància d'un astre sobre l'ecuador.
El que més m'ha agradat d'aquesta classe es quant el Sr. Sal ens ha dit que cadascú era una estrella, un nen era el sol i ell era la Terra.

dilluns, 2 de novembre del 2015

Perquè no hem tornat a la lluna?


Ja fa 43 anys que ningú trepitja la lluna

Núria Armengol

http://elpais.com/elpais/2015/08/06/ciencia/1438860246_276800.html
Hi ha grans idees per tornar a la lluna. Es volen crear campaments permanents a la lluna, i que allà hi visquin persones, però actualment Mart és el primer. Totes les grans potències espacials ja estan fent plans per fer el viatge de 384.000 kilòmetres. La NASA no té prou pressupost per preparar les dues coses, i per part europea no hi ha prou ambició. Tot aquest gran interès per l'espai va començar gràcies a la guerra freda, i només 12 astronautes han arribat a la lluna. Els astronautes dels programes Apolo van conseguir portar 380 kilos de mostres de la Lluna, i això va ajudar als científics a investigar. Bé, en resum les pròximes activitats llunars no les durà a terme un país, sinó que seran grans col·laboracions, i el motor de tot això és l'interès humà, tot i que el fet que allà hi hagi recursos per explorar, ajuda. Si fins i tot hi ha molta gent que creu que aquests campaments estaran muntats a mitjans de segle.