dilluns, 2 de novembre del 2015

Perquè no hem tornat a la lluna?


Ja fa 43 anys que ningú trepitja la lluna

Núria Armengol

http://elpais.com/elpais/2015/08/06/ciencia/1438860246_276800.html
Hi ha grans idees per tornar a la lluna. Es volen crear campaments permanents a la lluna, i que allà hi visquin persones, però actualment Mart és el primer. Totes les grans potències espacials ja estan fent plans per fer el viatge de 384.000 kilòmetres. La NASA no té prou pressupost per preparar les dues coses, i per part europea no hi ha prou ambició. Tot aquest gran interès per l'espai va començar gràcies a la guerra freda, i només 12 astronautes han arribat a la lluna. Els astronautes dels programes Apolo van conseguir portar 380 kilos de mostres de la Lluna, i això va ajudar als científics a investigar. Bé, en resum les pròximes activitats llunars no les durà a terme un país, sinó que seran grans col·laboracions, i el motor de tot això és l'interès humà, tot i que el fet que allà hi hagi recursos per explorar, ajuda. Si fins i tot hi ha molta gent que creu que aquests campaments estaran muntats a mitjans de segle.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada